رنگ آبی و تاثیرات آن :

اگر بخواهیم رنگ هارا از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار بدهیم . باید این نکته را بدانیم که از نظر روانشناسان رنگ ها از اهمیت زیادی در زندگی ما برخوردارند.افرادی که رنگ آبی را انتخاب میکنند افراد چه لباس آبی و چه دکور آبی به نظر میرسد افراد شاد و در پی آرامش هستند.

همانطور که میدانیم این رنگ جز دسته رنگ های سرد به شمار میرود و انتخاب رنگ مناسب در کنار یک مکمل گرم زیبا هم نشان دهنده روحیه و احساسات ما و اعتماد به نفس ما است هم در شیک تر و زیبا تر شدن منزل ما کمک زیادی  میکند.

در این مقاله به بررسی رنگ آبی میپردازیم تا عزیزانی که برای دیزاین و دکور منزلشان ازین رنگ استفاده کرده اند از اثرات این رنگ آگاه شوند و بتواند کمی ازین مطلب ایده بگیرند .

رنگ های آبی از انواع مختلف و زیادی تشکیل شده اند که اگر بخواهیم آن ها را به دو دسته تقسیم کنیم :

دسته اول آبی روشن : مثل آبی فیروزه ایی،آبی آسمانی ،آبی دریایی یا آسمانی ،سبزآبی ،آبی فسفری

دسته دوم آبی تیره : مثل آبی لاجوردی ريا،آبی نفتی ،آبی کدر،سرمه ایی تقسیم کرد.

رنگ هایی که آبی در کنار آنها بسیار زیباتر به نظر میرسند :

1-رنگ آبی و رنگ زرد

 

2-رنگ آبی و رنگبنفش

3-رنگ آبی و رنگ سفید

4-رنگ آبی و رنگ چوبی

5-رنگ آبی ورنگ سبز

6-رنگ آّبی و رنگ قرمز (تضاد بسیار زیبا در کنار هم)

رنگ آبی در اتاق نشیمن (پذیرایی )

به جرات میتوان گفت که یکی از بهترین رنگ هایی است که میتوان برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید اما با ترکیب و مکمل مناسب . یادتان باشد که بیش از حد از رنگ آبی در پذیرایی خود استفاده دنکنید زیرا باعثئ سردی محیط میشود . به خاطر داشته باشید که اگر از رنگ فیروزه ایی یعنی آبی روشن استفاده کرده اید یعنی به سمت یک چیدمان کلاسیک رفته اید.

رنگ آبی برای اتاق خواب :

اتاق خواب به دلیل اینکه محلی برای استراحت و ایجاد آرامش به حساب میرود به همین دلیل بسیاری از خانم ها از نگ های گرم همچون صورتی و لیمویی و قرمز و .. استفاده میکنند . اما در این بین هستند کسانی که دو رنگ سرد و گرم را در کنار هم قرار میدهند . و یک فضای هیجان انگیز تر را ایجاد میکنند.

رنگ آبی برای آشپزخانه ها :

بسیار افراد به این فکر میکنند که آشپز خانه به دلیل وجود پخت و پز در آن و داشتن حرارت بهتر است از رنگ های گرم همچون قرمز یا نارانجی استفاده کرد . اما سبک جدید و امروزه استفاده از رنگ آبی وسبز را نیز به شدت برای آشپز خانه پیشنهاد میکند .

 

اتاق کودک و رنگ آبی :

اگر فزرند پسر دارید رنگ آبی را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا باعث حس نشاط و سر زندگی در کودکتان میشود. ولی اگر فرزند دختر دارید رنگ صورتی . زیرا دختر ها با رنگ صورتی بیشتر حس دخترانه خود را بروز میدهند اما اغگر خواستید از آبی نیز برایشان اسفاده کنید رنگ های آبی فیروزه ایی پیشنهاد میشود.

سرویس بهداشتی و رنگ آبی :

این رنگ در این مکان بسیار پر کاربرد است زیرا نشانه زلالی آب را در بر دارد . که در سبک امروزه از آبی کم رنگ برای سرویس بهداشتی و از آبی پر رنگ تر برای حمام استفاده میشود.

در این مقاله به بررسی یکسری نکات برای طراحی داخلی منازل پرداختیم و یکسری باید ها و نباید ها را برای هم گوشزد کردیم .

قم دکور با ایده های بروز بهترین نوع دکوراسیون را به شما تحویل میدهد .

گروه دکوراسیون قم اماده طراحی منازل یا اپارتمان ها شما با متد روز میباشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *