بررسی ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل:

وقتی خیلی به محیط اطرافمان با دقت نگاه کنیم و توجه کنیم میبنیمدر خیابان ها اکثر ساختمان ها و درب منازل در همه چیز بیشترین رنگی که به چشم ما میخورد رنگ خاکستری است . چقدر عجیبه که چشم ما از بین دیدن این همه رنگ زیبا و دلنواز و انرژی دهنده تنها محدود به دیدن رنگهای سفید ،خاکستری ،قهوه ایی است . حتی انگار آسمان هم به رنگ آبی خاکستری شده . در محیط کارمان که بیشترین زمان رو در آن درحال گذرندان هستیم باز سعی در استفاده از طیف رنگهای زیبا و جذاب نیستیم .

بهتره که از خودمون شروع کنیم و چشم های خودرا از دیدن این همه رنگ زیبا دریق نکنیم و یکسری تغییر در یکسری مکان ها که اختیارش به عهده ی ما است ایجادکنیم . رنگها مهم ترین فاکتور در دکوراسیون محسوب میشوند . به همین دلیل انتخاب رنگها و در دکوراسیون منازلمون اهمیت زیادی دارند که در این مقاله ما به بررسی چندین طیف رنگ و تاثیر آن در منازلمون میپردازیم .

حمل اثاثیه منزل در قم خود را با بهترین شرکت باربری قم انجام دهید.

اولین رنگی که میتوانیم برای توضیح مشخصاتش و خوبی ها بدی هاش بپردازیم رنگ سفید است :  این رنگ نماد پاکی و نشاط و سزرندگی است. رنگ سفید به انسان آرامش میدهد و فضا را بزرگتر ودلبازتر نشان میدهد.. اتاقی که دیوارهایش سفید است را میتوانید مثل یک تابلو فرض کرده که چیدمان مبلمان و وسایل رنگی دیگر به این تابلو نما میدهد.

رنگ صورتی و معانی مختلف آن:

این رنگ نماد پاکی و معصومیت ورمانتیک بودن است صورتی ملایم باعث ایجاد آرامش وو تیره تر آن باعث ایجاد هیجان میکند . بیشتر ازین رنگ برای اتاق خواب استفاده میشود .و یا برای پذیرایی در کنار رنگ دیگر به کار میرود.

رنگ سبز و معانی مختلف آن:

این رنگ نماد حس خوب و انرژی و حیات است . این رنگ آرامش را در روح و روان ایجاد میکند . باید دقت کنیم که رنگ سبز قابلیت ترکیب با هر رنگی را ندارد و ترکیب نادرست آن ممکن حس ناخوشایندی اینجاد کند .

رنگ آبی و معانی مختلف آن:

این رنگ اصولا خانه را سرشار از حس خوب و آرامش میکند . حس آرامش و اطمینان را به اعضای خانواده هدیه میدهد.

رنگ قرمز و معانی مختلف آن:

این رنگ نماد شور وهیجان است و استفاده کردن از آن برای دکوراسیون شور عشق به فضا میبخشد ،ولی توجه داشته باشید که استفاده زیادی از این رنگ باعث اینجاد تنش نیز میشود. و همچنین استفاده از آن به بقیه نشان میدهید شما فردی عاشق و برونگرا هستید .

رنگ نارنجی و معانی مختلف آن:

این رنگ چون در ترکیباتش قرمز دارد حس گرمی و صمیمیت ایجاد میکند که ترکیب درستش با رنگ های دیگر میتواند فضا را دلنشین تر کند . گاهی بعضب افراد از رنگ نارنجی برای اشپز خانه ی خود استفاده میکنند زیرا از جمله رنگهایی است که برای افزایش اشتها بکار میرود.

رنگ زرد و معنی آن مختلف آن :

رنگ زردنماد هیجان است  طیف های پررنگ آن حسی گرم و آرام در فضای دکوراسیون ایجاد میکندا را روشن تر و جذاب تر میکند و استفاده از آن در ترکیب با سایر رنگ ها نیز فوق العاده است.

رنگ خاکستری و معانی مختلف آن :

این از آن دسته رنگ های کسل کننده محسوب میشود اما بیشتر زمتانی که به تنهایی به کار برده شود . ولی زیبایی این رنگ زمانی پدیدار میشود که در کنار رنگ های دیگر به کار برده شود.

تحقیقات اخیر نشان داده که ترکیب رنگها علاوه بر تاثیزاتش به عنوان یکی از المان های طراحی دکوراسیون تاثیزات زیادی نیز بر سلامت روحی فکری و حتی روانی افراد داررد .

برای بسایری از ما پیش آمده که با خانه هایی که ترکیب رنگهای شاد یاخانه هایی که ترکیب رنگهای تیره تری داشتند چه احساساتی در برخورد باهاشون در ما به وجود آمده .

در خانه های دهه های 50-60 بیشتر در خانه ها رنگهای قهوه ایی کرم یا گاهی سبز دیده میشو اما امروزه خوشبختانه انسان ها از رنگ های شاد تر و بیشتر و پر انرژی تری در دکوراسون منزل هاشون به کار میبرند.

 دکوراسیون قم با اجرای بهترین طرح در دکوراسیون به زیبا تر شدن منزل های شما کمک میکند .

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *