انچه که باید در طراحی ویلا بدانید

از جمله عواملی که می تواند ویلای شما را به محیطی زیبا و آرامبخش  تبدیل کند، طراحی و دکوراسیون آن می‌باشد. ساخته شدن ویلا‌‌ها مطابق با اصول طراحی، می‌تواند محیطی دنج و راحتی را برای شما مهیا کند. برای داشتن یک طراحی و دکوراسیون اصولی، باید از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه استفاده کرد. همچنین داشتن علاقه برای طراحی و معماری فضای داخلی، باعث ایجاد نتیجه کار بهتر و جذاب‌تر می‌شود. برای طراحی ویلا، انواع مختلف از طراحی‌ها وجود دارد که مهم‌ترین و پرطرفدارترین آنها طراحی به سبک مدرن می‌باشد.

شرکت طراحی داخلی قم اماده انجام کلیه خدمات طراحی در استان قم با بهره گیری از بهترین طراحان ایران میباشد.

همچنین واحد اصفهان با طراحی باغ اصفهان با بهترین قیمت در خدمت اصفهانی های عزیز میباشد.

برای طراحی ویلا به سبک مدرن باید چگونه عمل کرد؟

رنگ‌ها، جزو مهم‌ترین بخش در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن می‌باشند. سالن‌های پذیرایی یکی از بخش‌های مهم هر سازه‌ بوده و به محض وررود  اولین نقطه‌ای است که در معرض دید قرار دارد. پس برای این قسمت، انتخاب رنگ مناسب  خیلی اهمیت دارد. بطور کلی در طراحی‌های مدرن معمولا از رنگ‌های سفید یا خنثی بیشتر استفاده می‌شود. ولی با این حال وسایل و لوازمی که برای چیدمان در آن فضا استفاده می‌شود، معمولا رنگ‌های تند و متضاد با فضا را دارند.

ایده هایی که موجب آرامش شما در اتاق نشیمن می‌شود

خلاق بودن و داشتن ایده‌های جدید برای طراحی و دکوراسیون یک ویلا به سبک مدرنیته، بسیار حیاتی می‌باشد. برای رنگ آمیزی اتاق نشین باید از رنگ بخصوصی استفاده شود که متفاوت از سایز قسمت‌های ویلا باشد. در واقع دکوراسیون یک فضا به سبک مدرن با استفاده از رنگ‌هایی با طیف ملایم، می‌تواند حس آرامش بخشی در محیط ایجاد کند. استفاده از مبل‌های راحتی بجای مبل‌هایی به سبک کلاسیک، در این محیط ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نکاتی در رابطه با طراحی ویلا

  • معمولا در طراحی ویلا، اندازه آشپزخانه خیلی بزرگ نخواهد بود و فقط از راهرو‌هایی جهت حرکت در آنهااست‌عهتلالالبلفبیفلبیقلید استفاده می شود.
  • بهتر است در فضای ورودی ویلا از فضای سبز استفاده شود تا حس نشاط و شادی را در افراد بیشتر کند.
  • استفاده از چوب در برخی از ظروف و ابزار‌ها، می‌تواند حس دنج و گرمی را ایجاد کند.
  • استفاده از سنگ های مرمر به عنوان کفپوش نیز، انعکاس نور خورشید را افزایش داده و باعث روشنایی بیشتر فضا می‌شود.
  • سعی کنید برای حیاط ویلا از وسایل و ابزار‌های قوی و بادوام استفاده کنید، و سعی کنید تعداد استفاده از این وسایل به قدی زیاد نباشد که باعث بر هم زدم زیبایی حیاط گردد.
  • ویلاهایی که دارای دیوار های سفید و کف های براق سنگی هستند، باعث بزرگتر نشان دادن حیاط می شوند.
  • همچنین استفاده از جلوه های نوری و قطعات هنری متعدد می تواند در زیبا تر شدن ویلای شما نقش بسزایی داشته باشد.
  • شومینه همیشه به عنوان یکی از شاهکار های هنری شناخته می شود، که استفاده از آن در هر مکانی بر زیبایی و جذابیت فضا اضافه می کند.

 نقش نور در طراحی داخلی فضای ویلا

همانطور که مشخص است، نور جزو عناصری می باشد که باعث رویت و دیدن شدن اجسام و پدیده ها می شود. نور ها با ایجاد ریتم های جذاب و خلاقانه در فضای داخلی حس خوش آیندی را ایجاد می کند. بدون وجود روشنایی و نور نمی توان هیچ گونه رنگ، بافت و فرمی را حس کرد. نورپردازی فضا علاوه بر ایجاد فضایی چشم نواز، از بعد های عملکردی نیز برخورددار است. با استفاده از نور در هنگام شب، حس هراس جای خود را به حس امنیت می دهد. همچنین استفاده از این نور ها در فضای مختلف متفاوت می باشد. برای مثال استفاده از نور هایی با طیف گرم و ملایم برای محیط غذاخوری می تواند گزینه بسیار عالی باشد. همچنین انواع این نور ها در کوچک و یا بزرگ نشان داده شدن فضا نقش بسزایی دارند.

دیزاین داخلی ویلا

امروزه اغلب ویلاهای مدرن بصورت دوبلکس بوده و دارای فضاهایی مستقل برای انجام انواع فعایت ها می باشند. امروزه طراحی و دکوراسیون های مدرن  به سبک ساده بسیار پرطرفدار شده است. ابتدا قبل از انجام هر گونه دیزاینی برای فضای داخل بهتر است وسایل مورد نیازه دکوراسیون خود را انتخاب، و سپس به دیزان داخلی بپردازید. همچنین استفاده از میز های ناهار خوری 6 الی 8 نفره در فضای اتاق نشیمن ویلا  های بزرگ، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

برای طراحی ویلا باید چه مراحلی را بگذرانیم

  1. باید به این نکته توجه کنید که هدف و علت اصلی شما برای طراحی ویلا چیست.
  2. برای طراحی و دکوراسیون ویلا به شرکت های معتبر مراجعه کنید.
  3. وضعیت مالی خود را، جهت اقدامات لازم در نظر بگیرید.

مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا شامل سه مرحله می باشد. ابتدا باید زمینی مناسب را انتخاب کرده و از مناسب بودن تمام شرایط، اطمینان داشته باشید. سپس برای شروع ساخت با شرکت های ویلاسازی هماهنگی های لازم را انجام دهید. سعی کنید در انتخاب شرکت هوشیار باشید، و شرکتی را انتخاب کنید که توانایی اجرایی بالایی داشته و دارای نمونه های متعدد با سلیقه شما را داشته باشد. بعد از دریافت مجوز های ساخت و ساز ، مر حله بعدی دریافت طرح های متنوع است، که این طرح ها شامل پلان های مختلف، متناسب با سلیقه کارفرما می باشد.

 طراحی بنا

برای اینکه اهمیت بنا را بیشتر بدانید، باید بگوییم که هیچ کس نمی خواهد وارد ساختمان و فضایی شود که زشت و نازیباست. مثلا گاهی شما به عنوان کارفرما، ممکن است تمام پلان ها و دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل انجام باشید، ولی به دلیل کم هزینه شدن کار یا عجله در تکمیل پرسه از طراحی ساختمان صرف نظر می کنید. معمولا در این صورت کار فرمایان بعد از اتمام کار متوجه می شوند که چه کلاهی برسرشان رفته است. در واقع اهمیت ندادن به بنای ساختمان باعث می شود افراد با دین ظاهر ساختمان رقبتی برای  ورود به ساختمان و دیدن طراحی جذاب آن نداشته باشند.

در کلام آخر باید بگوییم تمام مطالب ارائه شده درباره طراحی و دکوراسیون ویلا در راستای آشنایی شما با پوروسه کار بوده است. همچنین شرکت تینو اصفهان سعی دارد بهترین اجرا ها را، برای شما کارفرمایان عزیز داشته باشد. پس با مراجعه به سایت تینو و مشاهده ی نمونه کار های ما، می توانید کار اجرایی خود را به ما بسپارید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *